söndag 13 december 2009

Nu skulle jag inte säga nej till....

... en fribiljett till himlen.

Japp så känns det lite som våran lilla Lasse sjunger. Jag skulle vilja komma bort här ifrån på något sätt. Visst jag har haft en mycket underbar helg med mina goda vänner Anna och Eouvin. Så det är skönt att man har sådana vänner.

Var på min första Lars Winnerbäck konsert i fredag och det var magiskt bra. Man får flashbacks av hans musik. Mycket minnen som ligger bakom det han sjunger. Samt som jag inledde med detta inlägg "Fribiljett till himlen" heter låten och de som känner mig väl vet vad jag sitter och tänker när man hör denna låt. Fick gåshud när han sjöng den på konserten. Men det var underbar trevligt, samt när man hade Anna med sig också så kunde det inte bli sämre. Inte en tyst minut och efter nästan varje mening så är det bara ett asgarv. Det är skönt. Med dessa stunder.

Igår lördag var jag inne och fick en utav mina gitarrer sålda. Har insätt nu att det är bättre att sälja av med det man inte använder. Så jag har sålt av med en hel del faktiskt. Men efter att ha lämnat över gitarren till killen som skulle ha den så drog jag till Ikano för att gratis fika och sedan vidare till Systemet. Kunde ha åkt förbi kontoret och jobbat lite. Men jag kände det att jag ville vara ledig denna helg. Fårse om man kör någon extra timme på nästa lördag om det är så att det behövs..... Känner att man har alldeles för mycket att göra nu. Men man ska inte klaga det är kul. För då går tiden åt helvete fort.

Sedan sissta tiden har jag varit nere en hel del detta har nog mer berott på min ekonomiska sida. När man är i dessa tillstånd så kommer ju andra känslor fram som man har haft en bra tid tillbaka då allt det jobbiga inträffade. Alla minnen kommer upp och man tänker på allt möjligt.

Jag är ju inte den bästa på ekonomi, tyvärr så är det ju det. Skulle vilja få mig en käft smäll och någon som säger "MICKE FÖR I HELVETE SKÄRP DIG" mitt andra jag säger så just nu i huvudet. Men jag ska göra allt för att ordna till allt. Det blir bra tillslut. Dock så blir det ju inte bra imorrn om man gör någon drastisk lösning på det, som ett exempel är att har gjort mig av med min Platt-tv. Ska införskaffa mig en billig tv nu i veckan. Kände det att jag är fan inte värd att ha en sådan tv då jag inte äns kan ha mat på bordet eller liknade. Sedan så har jag sålt mitt surround och tvspelet. Så mitt mål är nu det att jag får bara införskaffa det om jag har råd och inget annat. Sedan blir det att handla på blocket om man skulle någon gång längre fram införskaffa sig något sådant.

Något jag äntligen har gjort är att sätta upp en skylt "Ingen reklam tack!!" för det är ju livsfarligt att inte ha en sådan. Man får ju liksom gräva efter sina räkningar med spade.. Det är ju sinnessjukt vad reklam man dränks med. Kan ju inte vara bra för miljön med så mycket reklam.

Det är väl denna del som har lite med titeln att säga om. Det jobbiga är att det känns som att man inte riktigt har råd med att köpa en julklapp till lill-klas. Men det ska nog lösa sig det med.

Aja inget roligt inlägg för den som läser men jag var bara tvungen att skriva av mig.. Det är så skönt....

Over änd out...

Inga kommentarer: